4 Гласа Глас

Комплекс Мальовица - х. Мечит

Пуснат от letovnik 2342 дни преди Маршрути
Хижа Мечит е построена на височина 1755 м. Говедарника под вр. Малък Мечит от ВКФС (Върховен комитет за физкултура и спорт) за нуждите на ски-спорта. Над с. Говедарци има ски-писта, дълга около 1800 м. Хижата е свързана със с. Говедарци с горски път. В нея има легла и нарове за 70 души и столова за 50. Служи като изходен пункт за преходи към върховете Голям и Малък Мечит, към х. Рибни езера и към Рилския манастир.

От комплекс Малuовица за около 1 ч се отива на тур. база Овнарско (вж. маршрут 15).

От Овнарско се тръгва по стръмна пешеходна пътека в източна посока (83°). След около 25 мин се излиза на коларски път. Тръгва се по него вляво в североизточна посока (52°). След 10 мин пътят продължава вдясно и води към Лопушките езера. Вляво има пешеходна пътека с начална посока изток (80°). Пътеката върви над р. Малка Лопушница. След около 5 мин се преминава реката и се продължава вдясно от нея. След около 15 мин се минава покрай чешма с дървен чучур, а след още 5 мин се излиза на обширна поляна, в долната част на която има дървена триангулачна пирамида. Поляната е разширение на Лопушки рид, който е вододел между р. Малка и Голяма Лопушница. Пътят от Овнарско до поляната се изминава за около 1 ч.

От поляната се тръгва в югоизточна посока (132°). Навлиза се в гората и по ясна пътека след около 15 мин се слиза на р. Голяма Лопушница. По дървен мост се преминава реката и се продължава по пътеката в северна посока (350°). След няколко минути се излиза на коларски път. Тръгва се по него надолу и след около 30 мин при малък планински поток се тръгва вдясно по пътека през гората. За 20-25 мин пътеката извежда на х. Мечит. Може да се продължи и по коларския път надолу. След 25-30 мин той пресича шосето с. Говедарци - х. Мечит. Тръгва се по шосето или малко по-нагоре по ски-пистата и за около 45 мин се излиза на х. Мечит. Този път е по-дълъг, но е по-сигурен за тези, които минават за първи път.

Връщането може да стане:

- Обратно по същия път за около 3-3,30 ч.;

- По шосето за с. Говедарци до шосето за Овнарско и по него до комплекса Малuовица за около 4-4,30 ч.;

- По шосето за около 2 ч до с. Говедарци и от там с автобус до комплекс Малuовица.

Има лентова маркировка с червена боя.
Дискутирай Скрии Добави
Тагове: Комплекс Мальовица - х. Мечит

Кой е гласувал за тази публикация