4 Гласа Глас

Бояна - Боянско езеро - Боянски водопад

Пуснат от letovnik 2351 дни преди Маршрути
Може би един от най-популярните маршрути във Витоша, заедно с Княжево - Златните Мостове и Драгалевци - Алеко.

Като от Бояна нагоре тръгват 2 основни пътеки, заедно с още много други, които се съединяват към тях.

Първата основна пътека е пътеката покрай реката, за да стигнете, до която трябва от площада на Бояна да продължите по ул.Брезовица пътеката тръгва покрай реката нагоре, покрай помпената станция на Бояна.

Втората основна пътека можете да започва от улица "Сговорна дружина" нагоре като до нея можете да стигнете или пак по ул.Брезовица от площада или по улици Момина Скала, Поп Евстати Витошки и Боянското езеро. Някъде срещу улица Поп Евстати Витошки, започва пътеката, като има карта на района, която няма много да ви помогне, но може бегло да ви ориентира. Тази пътека е наскоро маркирана и има табели по нея. Това не значи че няма много други различни пътеки, които я пресичат и ако не внимавате можете да се отклоните без да искате по тях. Пътеката е маркирана със зелена маркировка, като в един момент се разклонява и можете да продължите по по-стръмна пътека нагоре или по серпантините, двете пътеки се съединяват отново на просеката в гората за ел.стълбовете.

Втората пътека е по-обичайната, защото е по-полегата и туристи, който не са в толкова добра форма може да се изкачат по нея. Пътеката стига до полуразрушената сграда на горското стопанство, където е Боянското езеро от там нататък имате разклонение за към Драгалевци, което не е маркирано и по него може да се стигне до Драгалевски манастир, като пътеката е минава в ляво покрай останалите колове на оградата покрай Боянското езеро. Като продължите нагоре по пътеката се стига до разклонение за към хижа Камен Дел, което е маркирано с табела.

След това стигате до така наречената Борова скала, която е малко в дясно от пътеката и от която има панорама към София. За съжаление там където пътеката се разклонява към Боянския водопад няма табела и може като едното нищо да го подминете, за да това не стане огледайте се за по-голям камък, който ви се пада отдясно, на който пише БВ или нещо от сорта, от там пътеката продължава на дясно и стига до водопада. Също така може да ви е приятно да се качите над водопада откъдето се открива хубава панорама към София, това става като се качите малко нагоре по пътеката тръгваща наляво от водопада и после хванете едно нейно разклонение на дясно.

Важно е да се оглеждате за маркировката по пътеката, защото може като едното нищо да подминете Боянския Водопад и да стигнете до хижа Есперанто (Зелени Патрули). Връщането оттам е по пътя в дясно от хижата, който се слива с пътеката от Боянския Водопад, която продължава към хижа Момина Скала и после към Златните Мостове.
Дискутирай Скрии Добави
Тагове: Бояна - Боянско езеро - Боянски водопад

Кой е гласувал за тази публикация